Direktlänk till inlägg 18 april 2015

Att rinna ut i sanden

Av 24snart25 - 18 april 2015 09:06

Vi möttes på en förfest. Om jag ska vara ärlig så minns jag inte allt för stora delar av kvällen. Och han var väl en av delarna som föll bort. Så när jag fick sms och vänförfrågan på fb samtidigt på natten så dröjde det ett tag innan jag förstod vem det var.

Han bodde en bit bort (killar som jag fattar tycke för har en tendens att göra det). Vi skrev mycket. Från början var jag inte alls särskilt intresserad. Det var nog egentligen först när han tog tåget upp en fredagkväll, för att spendera en helg tillsammans med mig, som jag föll.

Första kyssen var lite utav en filmkyss. En uppochnerpuss i min soffa. Sen var jag fast. Det jag föll för med honom var att han inte alls var sådär påstridig som många andra är. Han var mer försiktig. Visade en större acceptans. Var mer.. som jag.

Jag åkte ner till honom redan helgen därpå. Spenderade timmar i hans armar, borrade in ansiktet i hans bröst när han berättade det otäcka som hände i filmen. Höll mig i handen när vi såg på bio. Bjöd mig på middag ute och tog med mig på lång promenad för att visa mig staden. Han var den jag behövde precis då. Den jag letat efter utan att jag vetat om det.

När jag kom hem rann det mer och mer ut i sanden. Han slutade höra av sig och jag kämpade (i mina mått mätta, jag brukar inte vara den som gör allt för stora ansträngningar när det gäller killar). När en vän berättade att han hade en annan tjej så grät jag. Jag vet inte än idag om det är sant. Men jag fortsatte att höra av mig ändå, om än lite mer avvaktande och försiktigt. När jag skrev sista sms:et så kände jag i magen att det var det sista. Vår väg slutade här. Utan förklaringar. Utan någon som helst konfrontation från min sida. Men jag lät det vara så.

Tänkte att jag inte offrar mer för killar än vad de är värda.

Och jag vet inte än idag om han var mer värd än så.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 24snart25 - 12 april 2015 19:25

Vi träffades på midsommarafton. Jag tror jag föll lite för honom mest för att han inte var sådär på som män som vet vad de vill ha brukar vara. Han var mer försiktig. Mjuk. Långsam. Och jag tror det var vad jag behövde just då. Jag var trött på dem s...

Av 24snart25 - 12 april 2015 11:10

Jag festade på annan ort över en helg. Sista kvällen var jag nykter för att kunna köra hem dagen efter. Min vän hade efter tre kvällars sökande funnit ragg. En odräglig och full man som sluddrade något om att han ville ha trekant. Att jag kunde få va...

Av 24snart25 - 12 april 2015 10:54

Vi var på samma fest. Jag visste sedan innan att du var intresserad. Du hade sagt till en gemensam bekant att du var glad för att jag skulle vara där. Och det gjorde mig upprymd och pirrig. Att just Du visade intresse. Morgonen efter låg vi bredv...

Av 24snart25 - 12 april 2015 10:22

Han är förbjuden frukt och kanske är det en av delarna som gör helheten intressant. Vi har träffats några gånger efter den där magiska kvällen på trappen där vi delade på en cider medan månen lyste ovanför våra huvuden. Den där kvällen då vi kysstes ...

Av 24snart25 - 12 april 2015 10:06

Jag skojade en del med mina vänner när jag blev singel. Skrattade åt det faktum att killar som hållit sig i bakgrunden de senaste åren plötsligt klev fram och visade sig vara uppenbart intresserade. Det var som att djungeltrumman spelat och plötsligt...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards